Doorgaan naar hoofdcontent

Puzzelen

Ik ben thuis mijn opnames van de gefotografeerde archiefstukken aan het doornemen. Veel van die archiefdocumenten werden destijds ook door mijn promotor Louis Vos geraadpleegd. Veel brieven hebben betrekking op het studententijdschrijft de Vlaamsche Vlagge. Catry werd in 1925 titelvoerend beheerder van het tijdschrift. Vos beschreef dit uitgebreid in zijn boek over de Vlaamsche Vlagge.

Wacht eens... Vos verwijst naar een brief die ik niet terugvind in mijn opnames. Ik heb nochtans de volledige map gefotografeerd, of toch niet? Ik blader meerdere keren door de foto's. De opnames zijn gesorteerd volgens hun fysieke ordening in de map. Het valt me op dat dit niet chronologisch is. Ik besluit de foto's chronologisch te ordenen zodat ik het verloop van de feiten correct kan reconstrueren en interpreteren. Ik vind wel een brief met dezelfde datum , maar die is niet gericht aan de geadresseerde die Vos vermeldt. Uit het chronologisch verloop van de feiten kan de brief niet aan Leo Dumoulin zijn gericht, maar enkel aan Joris Lannoo. Is de historicus hier op het verkeerde been gezet doordat de ordening van de stukken niet werd gerespecteerd?