Doorgaan naar hoofdcontent

Automatic reply

De samenstelling van het militaire persoonsdossier van Albert Catry blijft vragen oproepen: het valt me op dat het dossier enkel documenten van 1918 en later bevat. Catry werd oorlogsvrijwilliger in 1915. Zou er dan toch nog een tweede persoonsdossier over hem zijn? Dit zou dan de stukken bevatten voor zijn promotie tot onderofficier.

Defensie bewaart persoonsdossiers van militairen bij twee verschillende diensten. De officierendossiers vormen een aparte reeks en worden bewaard bij het Legermuseum. Van dit dossier vond ik een online beschrijving en heb ik een reproductie laten maken. Toch maar even contact opnemen met de andere dienst en uitleggen waarom ik denk dat er misschien een tweede persoonsdossier bestaat.

Op de website van het Legermuseum vind ik een e-mailadres voor deze tweede dienst. Ik mail naar dit adres maar ontvang meteen een automatisch bericht: "De Dienst Archieven van de Algemene Directie Human Resources (HRA/E/N/Arch) is vanaf 1 april 2022 gesloten wegens de verhuis. Uw mail zal niet meer behandeld noch beantwoord worden." Tiens, hierover vind ik geen enkele informatie terug.

Toch even verder zoeken. Deze tweede dienst blijkt onder de afdeling 'Notariaat' te vallen, maar op de website van defensie vind ik niets terug over deze dienst. Ik vind wel een algemeen contactformulier en besluit mijn kans te wagen. Opnieuw een automatisch antwoord: "Hallo, we hebben je e-mail goed ontvangen en zullen die zo snel mogelijk behandelen.". Geen logo, geen opmaak, geen contactgegevens, ...